Trápia vás studené ruky?

Trápia vás studené ruky?
15.12.2016 v kategórii Wellness, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Studené ruky trápia nejedného človeka a okrem problémov s krvným obehom či obličkami sú zväčša prirodzenou, no nepríjemnou súčasťou chladných dní.

Ranná rozcvička na studené ruky

Cvičiť ruky? Zdá sa vám to pritiahnuté za vlasy? Vôbec nie.

V centre pozornosti by nemalo byť iba formovanie svalstva hornej časti rúk, rovnako naše prsty a zápästia potrebujú pravidelnú rozcvičku. Nezabúdajte, že s nimi pracujete a zaťažujete ich každý deň, preto starostlivosť nemožno opomenúť.

Dobrým tipom je zatiahnuť obe ruky v päsť a s výdychom roztiahnuť prsty čo najviac od seba. Takýto cvik zopakujte desaťkrát po sebe aspoň raz denne. Okrem vzpruhy tým obmedzíte aj pocit studených končatín.

Ak sa dostaví pocit unavených rúk po práci s počítačom, horné končatiny predpažte a pokrúťte zápästím päťkrát v pästiach a päťkrát s otvoreným prstami. Na obmenu môžete vyskúšať prepliesť prsty cez seba dole pri tele a vytočiť ich dlaňami nahor.

S výdychom prepletené ruky zdvihnite nad hlavu a pretočte dlane smerom k stropu. Pomôžete tak nielen rukám, ale i stuhnutému chrbtu. Voňavý kúpeľ

Preč so studenými rukami!

Studené končatiny trápia nejedného človeka a okrem problémov s krvným obehom či obličkami sú zväčša prirodzenou, no nepríjemnou súčasťou chladných dní.

Vnútorne pomôže tento problém prekonať zvýšený príjem Ginkgo biloby, ktorého látky aktívne podporujú zlepšený prietok krvi.

Podľa východnej medicíny je pri takýchto ťažkostiach vhodné zvýšiť príjem zahrievacích potravín. Patrí medzi ne napríklad fazuľa, ryby, hydina, šošovica, či zelená listová zelenina, a vynikajúci je i zázvorový čaj.

Dobrou radou je vyhýbať sa studeným pokrmom a nápojom. Na zlepšenie stavu pomôže aj horúci kúpeľ rúk.

Čítajte tiež: Ako sa staráte sa o svoje ruky?

Stačí, ak do zohriatej vody (okolo 35 °C) vložíte ruky a pridáte pár kvapiek rozmarínového oleja. Končatiny vzpruží i malá lyžička pomletého horčicového semena, ktorú môžete vo vode rozmiešať.

10-minútový odpočinok je prvou pomocou proti studeným rukám a navodí pocit pohody a relaxu.

Lekári pri miernejších príznakoch studených končatín odporúčajú i striedavú sprchu. Najprv si ruky ponorte do horúcej vody (dávajte však pozor na príliš horúcu vodu, aby ste si nespôsobili neželané zranenie a podráždenie) a po 20 sekundách kúpeľa vložte ruky pod prúd ľadovej vody. Zakrátko by sa malo dostaviť príjemné oteplenie a prekrvenie. 

Mohlo by vás zaujímať: Otužovanie ako omladzujúca kúra