Poradňa zdravej výživy

Poradňa zdravej výživy
28 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa výživy a zdravého životného štýlu odpovedá Ing.Michaela Korpášová, ktorá pracuje ako výživová špecialistka vo firme nutriadapt.sk

Sponzor poradne: Poradňa zdravej výživy
  • dojcenie a chudnutie

    , Autor: odstránený používateľ

    Dobry den,

    velmi ma zaujima ako schudnut poslednych 10kg po porode "zdravo" pokial dojcim tandemovo /2,5 r a 1 r. dieta/.po porode som postupne schudla 12 kg no 10 kg ostalo. Zmenu stravy som vyskusala z knihy "60 dni k novej postave", no po prvych dnoch sa ukazalo, ze tade cesta nevedie nakolko som skoro odpadla a citila neustale hlad. V minulosti som sa par rokov venovala posilovaniu a jumpingu. Dnes tato aktivita nie je mozna aj z casoveho hladiska. Ako teda zmenit stravu?Dakujem

    Odpovedá:

    Dobrý deň, takto na diaľku je veľmi ťažké poradiť, keďže žiadne bližšie informácie nemám. Základom je strava, samozrejme, keďže pri malých deťoch sa nie vždy dá nájsť pravidelnosť a dostatok času, ktorý by sme si predstavovali na cvičenie. Určite by som Vám ale odporučila aspoň dva - trikrát do týždňa si nejakú pohybovú aktivitu dopriať. Možno striedať cvičenie s vlastnou váhou na spevnenie a kardio.

    Z osobnej skúsenosti viem (keďže som na materskej dovolenke), že aj také cvičenie s deťmi sa dá zorganizovať. Najmä v tejto dobe, keď sme nútení byť doma viac ako by sme chceli. Aspoň za pokus to určite stojí. Pusťte si pritom ich obľúbené pesničky alebo si pritom spievajte Vaše obľúbené riekanky a detské pesničky. Možno sa v tom nájdete a dokonca si dáte pravidelné cvičenie každý deň chvíľku. Vždy lepšie ako nič :)

    Čo sa týka stravy, radí sa veľmi ťažko, ako som už spomínala. Základom je vyrovnaná strava. Neviem Vám odporučiť množstvá alebo presný rozpis. Každopádne, nevyhýbajte sa sacharidom (komplexným, teda ryža, batáty, pšeno, quinoa a iné prílohy), jedzte dostatok ovocia a zeleniny (viac zeleniny ako ovocia, samozrejme). Ideálne je, aby ste si navykli ku každému jedlu, ku ktorému sa to hodí, zjesť nejakú zeleninu. Nezabúdajte na bielkoviny, tiež sú veľmi dôležité. Nie sú to iba syr, vajíčka alebo mäso. Bielkoviny doplníte aj v mandliach, tempehu či strukovinách. Tuky sú taktiež dôležité, vyberajte tie kvalitné. Dodržiavajte pitný režim, nedojedajte po deťoch, aby ste si vedeli strážiť porcie a pravidelnosť v jedle. Určite sa vyhnite sladkostiam a iným kalorickým jedlám s kopcom Ečiek. Snažte sa mať dostatok odpočinku. Vyhnite sa zahusťovaniu múkou, použite (ak už musíte zahustiť) radšej Hrašku alebo rozmixovanú zeleninu.