Cvičte vo vode! Rehabilitácia, aktívny pohyb a posilnenie v jednom.

Cvičte vo vode! Rehabilitácia, aktívny pohyb a posilnenie v jednom.

27.2.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Cvičenie vo vode je výbornou pomôckou, pretože skĺbi rehabilitáciu, aktívny pohyb a posilnenie do jedného celku.

Aquafitness i aquaerobic majú, ako väčšina iných druhov cvičení, rôzne stupne intenzity. Keďže je v súčasnosti tento druh veľmi obľúbený, pravdepodobne nebudete mať problém nájsť si centrum či bazén, kde sa aquafitness organizuje.

Je potom na vás a na posúdení špecializovaného trénera, akú formu je vhodné zvoliť. Od základných rehabilitačných stupňov sa cvičenie vo vode modifikuje až do vysoko aeróbnych druhov, kde sa skutočne zapotíte (aj keď určite nie tak ako na suchu, čo je ďalšou z výhod cvičenia) a komplexne posilníte svalstvo a jeho funkčnosť.

Aj preto vám odporúčame: Cvičenie vo vode - zábava, posilnenie a uvoľnenie v jednom. 

Samotný charakter hodiny a systém cvikov je ovplyvnený viacerými športmi. V mnohých centrách sa stretnete napríklad so špecializovaných aquaerobikom, ktorý využíva choreografie a systémy klasickej „suchej“ verzie a vhodne ich prenáša do vodného prostredia.

Cvičenie vo vode je inšpirované i tanečnými prvkami, a dokonca i loptovými hrami, ktoré sú občas súčasťou prvotného rozohratia.

Mohlo by vás zaujímať: 11 dôvodov, prečo si vybrať plávanie

Možno ste netušili, že aquafitness často využívajú aj vrcholoví športovci, a dokonca boxeri, tenisti či golfoví hráči, ktorým odpor vody pomáha zlepšiť koncentráciu a presnosť pohybov.

Cvičenie so záťažou, ktoré je charakteristické napríklad pre aquastep, aquaerobik či aquakickbox, je mimoriadne účinné, ak chcete zoštíhliť problémové partie, ako je zadoček, stehná, pás či bruško.

Prvá časť lekcie patrí adaptovaniu tela na prostredie a najmä rozohriatiu organizmu. Vstupnou rozcvičkou je často chôdza či beh vo vode. Potom nasleduje hlavná choreografia, ktorá sa odvíja od konkrétneho druhu a hodina končí relaxáciou a strečingom.

Akúkoľvek formu si však zvolíte, nemusíte sa obávať nežiaducich účinkov. Cvičenie je dokonca vhodné i pre tehotné mamičky, ľudí so zdravotným či mentálnym postihnutím a jedincov s nadváhou.

Tu nájdete konkrétne formy cvičenia, aby ste vedeli z čoho si môžete vybrať:
Prečo cvičiť vo vode a čo je v ponuke?

Komentáre