Dve podstatné skutočnosti, ktoré by ste mali zvážiť, ak chcete schudnúť

Dve podstatné skutočnosti, ktoré by ste mali zvážiť, ak chcete schudnúť

20.9.2017 v kategórii Chudnutie, autor SPRACOVALA: Dagmar Baluchová foto: iStock.com

Trápi vás pár kíl navyše? Snažíte sa zhodiť posledné nadbytočné kilogramy a napriek vašej úprimnej snahe sa vám to nedarí? Radí Martin Chudý, konzultant pre optimálne zdravie a výživu (http://martinchudy.blogspot.sk).

Ako (ne)zhadzovať posledných 5 kíl

Ak ste niekedy zhadzovali nadbytočné kilogramy, asi viete, že posledných 5 kg je najťažších. Nech robíte takmer čokoľvek, nie a nie sa ich zbaviť. Môžu za to viaceré faktory, ale čo je podstatné, dá sa to. Aj tých posledných 5 kíl k dokonalosti je možné „zahodiť“ a už nikdy ich nevidieť.

Čítajte tiež: MOTIVÁCIA – večný problém pri CHUDNUTÍ. Ako začať?

Ako? Postupov, ako môžete dosiahnuť vyrysovanú a vysnívanú postavu, je dnes už neúrekom, ale nie každý funguje rovnako u každého z nás. Príčina je veľmi jednoduchá, každý z nás má iný metabolizmus, odlišné hladiny dôležitých hormónov a citlivosť na ne, inú hladinu stresu, vitamínu D, črevnú mikroflóru či v neposlednom rade iné myslenie.

Všetky tieto a ďalšie faktory rozhodujú o tom, či sa vám podarí dosiahnuť vysnívanú postavu. V konečnom dôsledku však vôbec nemusí byť ťažké ju dosiahnuť, aj keď neviem, či by bola vysnívaná. Stačí dodržiavať nejakú drastickú diétu a vytúžené číslo na váhe sa určite skoro dostaví. Avšak za akú cenu?

Mohlo by vás zaujímať: Hladovka a funkčná svalová hmota. Ako spolu súvisia?

Dve podstatné skutočnosti

1. Chcem zhadzovať nadbytočné tuky a číslo na váhe s tým veľmi nesúvisí – mám pre vás otázku, chcete mať o 5 kg menej tuku alebo svalov? A čo tak mať celkovo o 2 kg viac, ale z toho budete mať 5 kg novej svalovej hmoty a budete mať o 3 kg telesného tuku menej? Páčilo by sa vám mať takúto svalnatú a vyrysovanú postavu?

Už asi viete, kam tým mierim. Hmotnosť sama osebe nie je taká dôležitá a čo by ste mali chcieť, je zhadzovať telesný tuk. To bude mať následne pozitívny účinok na to, čo je nakoniec aj tak najdôležitejšie, a to je to, ako sa sami vnímate, keď stojíte v spodnej bielizni pred zrkadlom. Páči sa vám ten pohľad?

Prečítajte si: Správna technika PRI BEHU musí byť! Zabezpečí nielen lepšie výkony, ale aj udržateľné zdravie.

2. Zdravie a chudnutie nejdú vždy ruka v ruke – dnes môžete na „trhu chudnutia“ nájsť pravdepodobne už stovky rôznych diét a postupov, ako schudnúť. Garantujem vám, že ich tvorcovia vás neklamú a určite vďaka nim schudnete na hmotnosti, čo, ako už viete, by nemal byť váš primárny cieľ.

To sa však ešte dá ako tak prehltnúť, ale čo už je oveľa horšie, sú následky, ktoré tieto postupy môžu mať. Okrem toho, že budete pravdepodobne často hladná a nervózna a celý čas budete myslieť na jedlo, môžete sa počas týchto diét stretnúť so zápchou, bolesťami hlavy, tráviacimi ťažkosťami, únavou a inými problémami, ktoré môžu skončiť nakoniec anorexiou či bulímiou. Nehovoriac o jo-jo efekte, ktorý nastane po ukončení týchto diét.

Mohlo by vás zaujímať: Svojvoľne zavedená bezlepková diéta. Aké sú riziká?

Komentáre