Ako si udržať energiu po celý deň? 11 tipov pre vás.

Ako si udržať energiu po celý deň? 11 tipov pre vás.

16.3.2017 v kategórii Wellness, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Poradíme vám, ako na to, aby ste boli plní energie po celý deň.

Zobúdzate sa každé ráno unavení a bez energie? Nie ste sami! Máme pre vás dobrú správu. Ak si osvojíte tieto zdravé návyky v priebehu dňa, bude to mať obrovský vplyv na úroveň vašej energie.

RÁNO

1. Nastavte si budík správne

Aj vy si nastavujete budík spôsobom, aby vám zvonil každých 5 minút? Znamená to pre vás istotu, že nezaspíte, a dokonca máte lepší pocit z toho, že si môžete ešte podriemkavať, lebo ste si ho nastavili o čosi skôr?

Takýto spôsob ranného prebúdzania sa vás oberá o množstvo energie, ktorú by ste mohli v priebehu dňa využiť a vy sa dobrovoľne o ňu pripravujete. Po každom zazvonení budíka upadnete rýchlo naspäť do spánku, lebo viete, že o chvíľu zazvoní opäť, čo predstavuje pre vaše telo značný stres. Praktikujte zobúdzanie sa na prvé zazvonenie budíka. Možno to bude dlhšia cesta, kým sa dostaví úspech, ale za tú ušetrenú energiu, o ktorú toľko bojujete, to stojí.

Čítajte: 7 ranných rituálov, ktoré skvele naštartujú váš deň

2. Vypiť pohár vody je nutnosť


Zobuďte vaše telo. Je to prvá výživa pre vaše bunky, ktoré spustia celý proces, nakopnú sa všetky vnútorné telesné hodiny k práci aj metabolizmus. Vyriešite to aj tak, že si večer dáte k posteli pohár vody, ktorý ráno akoby ste našli. Pite vodu po dúškoch, medzitým sa ponaťahujte a deň sa môže začať.

3. Vyberte si tie najlepšie raňajky

Konzumácia kvalitných a výživných raňajok ponúkne vášmu telu energiu a živiny, ktoré potrebuje, aby ste sa cítili vitálne celé ráno a dopoludnie. Plní energie a dobrej nálady. A to je niečo, čo dobrými raňajkami zaručene ovplyvniť môžete. Konzumujte potraviny, ktoré sú zmesou komplexných sacharidov, bielkovín a zdravých tukov. Vďaka tomu bude hladina cukru v krvi v norme a vaša energia hore.

Skúste: Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...

4. Ranný tréning

Ak cvičíte, skúste to ráno. Ak pracujete na tom, aby ste zvýšili úroveň vašej energie, cvičenie vám k tomu zaručene dopomôže. Bonusom ranných tréningov je, že spálite viac kalórií, ste schopní pracovať tvrdšie, a hlavne, máte na dnes hotovo. Večer sa môžete venovať iným záležitostiam. Pokiaľ ale nie ste ranné vtáča, netrápte sa. Najdôležitejšie je, aby ste si našli čas na pravidelné cvičenie v priebehu dňa. Na úrovni vašej energie to určite pocítite.

POOBEDE

5. Choďte na vzduch

Ste zaseknutí za pracovným stolom, pozeráte na monitor počítača, presnejšie povedané, žmúrite? Cítite sa vyčerpaní, bolí vás krčná chrbtica a zle sa vám dýcha. A divíte sa? Dajte si odstup, postavte sa, choďte von a prejdite sa. Aj 5 minút dokáže urobiť zázraky. Hovoríte, že takýto luxus si nemôžete dovoliť? Ide o vašu energiu! A späť k nedokončenej úlohe sa vrátite s novou perspektívou, čo vám vleje novú energiu.

6. Pite zelený čaj

Možno ste v pokušení siahnuť po druhej šálke kávy v popoludňajších hodinách, ale dajte si pre zmenu zelený čaj. To vás nakopne viac, a dokonca s dávkou extra benefitov v podobe antioxidantov, ktoré zelený čaj ponúka. A je menej pravdepodobné, že budete mať problém zaspať.

Prečítajte si tiež: 5 top čajov, ktorých účinky sú overené časom

7. Upracte si stôl

Premenil sa váš pracovný stôl alebo emailová schránka na vojnovú zónu? Stres bude vyhrávať! Trvá to iba pár minút, aby ste si zrovnali veci na stole, vyhodili odpadky a ostali v čistom a organizovanom priestore. Čím čistejší a vzdušnejší priestor vo vašom zornom uhle, tým viac nápadov a produktivita bude na vzostupe.

8. Zdravý snack

Majte poruke niečo zdravé na zahryznutie. Sladké lákadlo z automatov síce pokúša, a ak mu podľahnete, upokojí možno vašu chuť, ale neposkytne vám dlhodobo udržateľnú energiu, ktorú potrebujete. Mať poruke zdravé snacky vás od toho uchráni.

Majte v zásobe vlastné snacky: Domáca proteínová tyčinka z ingrediencií, ktorým rozumiete

VEČER

9. Vynechajte večerný pohárik

„Zaslúžený“ pohár vína po dlhom a namáhavom dni sa môže zdať ako ideálny spôsob uvoľnenia. Koľkokrát to ostane pri jednom? Ale uvedomte si, že alkohol narúša váš prirodzený spánkový cyklus a vy sa budete nasledujúce ráno cítiť vyčerpaní a bez nálady. Ak máte problém s energiou a pociťujete jej permanentný nedostatok, povedzte NIE alkoholu pred spaním.

10. Vypnite elektroniku.

Nie je to žiadna novinka, že zapnutá elektronika počas celej noci je to, čo ovplyvňuje nielen váš spánok, ale aj vaše správanie ráno a počas dňa.

11. Choďte do postele včas

Kvalitný spánok je jedným z najlepších spôsobov, ako si zabezpečiť energiu na ďalší deň. Minimálne 7 hodín spánku vám zaručí, že ak vás aj čaká náročný deň, budete ho zvládať podstatne lepšie.

Mohlo by vás zaujímať: TOP masáže, ktoré vás zaručene uvoľnia

Komentáre