HIIT - čo je to za mechanizmus, ktorý páli kalórie závratnou rýchlosťou?

HIIT - čo je to za mechanizmus, ktorý páli kalórie závratnou rýchlosťou?
21.10.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Diana Mašlejová, foto: istockphoto.com

... vďaka fyziologickým zmenám, ktoré Hiit v tele spôsobuje, budete spaľovať tuky nielen na hodine, ale aj po hodine. Ako je to možné?

Ako s Hiit chudnete?

Hiit prospieva úplne všetkým. Ďalším z benefitov je aj fakt, že vďaka fyziologickým zmenám, ktoré Hiit v tele spôsobuje, budete spaľovať tuky nielen na hodine, ale aj po hodine.

Čítajte tiež: Ak chcete schudnúť, cvičte Hiit!

Za následok to má takzvaný EPOC efekt, zvýšenie spotreby kyslíka po namáhavej činnosti, keď sú za účelom vyrovnania deficitu využívané zásoby mastných kyselín v organizme.

EPOC efekt trvá neuveriteľných 24 hodín po tréningu, čo však zároveň znamená, že by ste svojmu telu mali nutne dopriať aj čas na regeneráciu a nepúšťať sa do ďalšieho tréningu hneď na druhý deň.

Bude sa vám páčiť: VIDEO: Chcete sa poriadne zapotiť a zbaviť sa brucha? Zacvičte si doma HIIT

Ďalšou z výhod metódy je aj veľké spektrum cvikov, ktoré sa využívajú. Ak ste typ, ktorý sa po niekoľkých tréningoch začína nudiť, Hiit je pre vás tým pravým krokom. Tým, že sa cviky neustále obmieňajú a striedajú, nielen, že zapojíte viaceré svalové skupiny, ale vyhnete sa aj stagnácii a nude.

V tomto je Hiit podobný funkčnému tréningu, avšak omnoho viac sa hrá práve so spomínanou intenzitou a striedaním. Preto je náročnejším a efektívnejším spôsobom, ako spaľovať a spevniť.

Mohlo by vás zaujímať: 9x prečo je Tabata efektívna...

„Hiit je ako cvičenie vhodné pre ľudí každého veku, dávať pozor by si však mali ľudia so zhoršeným zdravotným stavom či problémami s kardiovaskulárnym systémom. Netreba zabúdať na fakt, že Hiit by sa nemalo cvičiť viac ako trikrát týždenne. Prekročenie tejto miery je už pre organizmus veľkou záťažou, ktorá môže priniesť vyčerpanosť a bolesti.

Vaša postava sa začne meniť prekvapujúco rýchlym tempom, nová sila vám umožní byť výkonnejším a energickejším a psychika sa vám odmení pocitom pohody a spokojnosti.

Veľmi vhodné je Hiit striedať s iným druhom pohybu, napríklad s vytrvalostným behom, jogou, či Pilatesom,“ vysvetľuje Eduard Kučera. Pokiaľ prvýkrát vyskúšate Hiit, možno dostanete pocit, že nič ťažšie ste v živote nerobili.

Ale ak zotrváte a užijete si zábavu a prekonávanie vlastných možností, ovocie na seba nenechá dlho čakať. Vaša postava sa začne meniť prekvapujúco rýchlym tempom, nová sila vám umožní byť výkonnejším a energickejším a psychika sa vám odmení pocitom pohody a spokojnosti.

Čítajte tiež:Máte svoje denné menu pod kontrolou?