Lyže a snowboard: vynikajúci prostriedok na formovanie postavy, posilnenie imunity a kondície

Lyže a snowboard: vynikajúci prostriedok na formovanie postavy, posilnenie imunity a kondície
20.2.2018 v kategórii Cvičenie a športy, autor redakcia FIT štýl, foto: istockphoto.com

Lyžovanie je v našich končinách veľmi obľúbenou, možno povedať až vlajkovou zimnou aktivitou a určite sa nemôžeme vyhovárať na nedostatok tratí. Tie môžu využiť aj snowboardisti.

Začiatočníci by mali radšej namiesto ochotného kamaráta dať prednosť kurzu pod odborným dohľadom, ktorý im zabezpečí správnu techniku a vhodné smerovanie.

Lyže a snowboard: formovanie postavy, posilnenie imunity a kondície

Pri lyžovaní a snowboarde telo za hodinu spáli približne 400 kalórií, nakoľko však jazdíme zväčša dlhšie, a to aj niekoľko hodín, tieto zimné aktivity sú skutočným spaľovačom tukov. Pri lyžovaní sa najviac zaťažuje a formuje svalstvo zadku, lýtok, stehien, pri snowboarde je to najmä sedacia časť.

Lyžovanie je o niečo komplexnejšie ako snowboard, naopak, kĺzanie na doske zase kladie väčší dôraz na rovnováhu a pevný stred, core tela. Obe tieto aktivity sú vynikajúcim prostriedkom na posilnenie imunity a kondície.

Lyže i snowboard prečisťujú pľúca

Výdrž organizmu sa buduje prirodzene a zábavným spôsobom. Tým, že lyžiar či snowboardista kontroluje trať, ani si nestihne uvedomiť, ako jeho telo funkčne maká. Vzduch vo vyšších nadmorských výškach je čistý, zbavený rôznych mestských nánosov, a preto lyže i snowboard prečisťujú pľúca.

Keď si po celodennej námahe dáte ešte saunu, môžete si byť istý, že ste pre svoje telo a antioxidačný proces urobili maximum. Pri výbere pomôcok berte do úvahy výšku, štýl jazdenia, hmotnosť a určite sa poraďte so špecialistom.

Tréning na lyžiach či snowboarde nemá presnú definíciu. Stačí si iba podľa výdrže a kondície zvoliť trať a lyžovať či snowboardovať.

Víkendoví športovci by mali začínať s dvoma hodinami a postupne pridávať čas, pokročilí môžu jazdiť 3 – 4 hodiny, a tí najskúsenejší majú dostatok vytrvalosti na celodenný pass s obedným oddychom a prestávkou.

Hor sa na svah NA LYŽE
Prečítajte si tiež:

Hor sa na svah NA LYŽE

Nezabúdajte, že lyže i snowboard sú jednou z najnáročnejších športových aktivít a ak nechcete po dni na svahu spadnúť do postele, dbajte na primeraný level.

Tip na tréning:

  • Začiatočníci – pre tých, ktorí s jazdením na lyžiach alebo snowboarde začínajú, bude vhodným tipom napríklad trať Pod lesom v Dolnom Smokovci, Ždiar - Strachan, ľahšia trať v Jasnej v Nízkych Tatrách, či ľahšia trať na Donovaloch.
  • Pokročilí majú skutočne široký výber – Hrebienok, Čertovica, Veľká Rača, Zuberec a mnohé iné.