Ako sa správne starať o rýchlo sa mastiace vlasy

Lucia Gáborová | 24. november 2021
Mastné vlasy

10 tipov, ktoré vám môžu pomôcť.

Takto sa starajte o mastné vlasy

  • 1. Pri častom umývaní používame micelárne šampóny alebo šampóny priamo určené pre náš typ vlasov. Vyberáme si skôr šampón číreho vzhľadu, ideálne bez silikónov, a dôkladne ho aplikujeme krúživými pohybmi do vlasov aj do vlasovej pokožky.
  • 2. Stylingové prípravky by tiež mali byť ľahké, určené pre náš typ vlasov.
    Dávame pozor na dôkladné vymytie kondicionéra aj vlasovej masky a nepreháňame to s tužidlom, lakom na vlasy či s vyživujúcim olejčekom určeným na končeky vlasov.
  • 3. Počas leta, cez víkendy a vždy vtedy, keď nemusíme klásť dôraz na styling, nie je potrebné vysušiť vlasy úplne do detailov.
    Bude stačiť, ak si vlasy vysušíme cez okrúhlu kefu od pokožky. Takto vysušené vlasy budú krajšie, uhladenejšie a keď ich aspoň mierne vysušíme, nebudú sa toľko mastiť a vydržia upravené dlhšie.
  • 4. Pravidelne čistíme a umývame hrebene a vlasové kefy. Tento krok je z hľadiska vlasovej hygieny obzvlášť dôležitý.
  • 5. V prípade, ak pri športe alebo slnení nosíme šiltovku či klobúk, rovnako je potrebné dbať na ich pravidelné pranie a čistenie. V zime to isté platí pri vlnenej čiapke. Je potrebné ju pravidelne prať v šetrnom pracom prípravku.
  • 6. Poďme na to jemne. Vlasy si zbytočne nechytajme a nemanipulujme nimi.
  • 7. Z času na čas si môžeme dovoliť použiť suchý šampón.
    Ten odsaje prebytočnú mastnotu a predĺži čas medzi jednotlivými umývaniami na mokro. Netreba však po ňom siahať príliš často, pretože predsa len necháva na vlasoch nechcené pudrové čiastočky a tie môžu vlasy tiež zaťažovať.
  • 8. Na mokro si treba umývať vlasy vždy po cvičení, nie pred ním.
    Predsa len, po cvičení je potrebné odstrániť z nich prebytočný pot a maz, ktorý sa pri cvičení tiež tvorí viac ako vo fázach pokoja.
  • 9. Dbáme na zdravú, pestrú stravu a dostatočný pitný režim.
    Vyhýbame sa nadmernej konzumácii cukru a jednoduchých sacharidov a tiež nadmernej konzumácii mlieka a vyprážaných jedál. Do pravidelnej konzumácie zaraďujeme potraviny bohaté na vitamíny skupiny B, vitamín E a tiež zinok. Konkrétne je vhodné pravidelne konzumovať tieto potraviny: strukoviny, ovocie a zeleninu, orechy, slnečnicové a tekvicové semená, ovsené vločky, vajcia a morské ryby (losos).
  • 10. Farbenie vlasov, strih a celkovú starostlivosť zverme do rúk odborníkov.
    Budú nám najlepšie vedieť poradiť čo sa týka starostlivosti aj úpravy rýchlo sa mastiacich vlasov.