Tipy na bezlepkové múky pre tých, ktorí radi maškrtia

Tipy na bezlepkové múky pre tých, ktorí radi maškrtia

30.10.2017 v kategórii Výživa, autor Miroslava Miková foto: iStock.com

Inšpirovať bezlepkovými receptami sa môžete v knižkách či na webových stránkach, ktorých je dnes neúrekom. My vám dáme tipy na bezpelkové múky, ktoré môžete s radosťou pri varení, či pečení použiť.

Pohánková múka

Pohánka je známa najmä obsahom rutínu, ktorý má pozitívny vplyv na pružnosť krvných kapilár – ocenia ju ľudia, ktorí majú ťažkosti s kŕčovými žilami, hemoroidmi, ale aj vysokým krvným tlakom. V sto gramoch pohánky sa nachádza až 10 g vlákniny, 13 g proteínov, 3 g tuku, slušné zastúpenie vitamínov zo skupiny B, horčíka, fosforu, medi, draslíka, selénu, železa a ďalších. Navyše pohánka je ľahko stráviteľná.

Inšpirujte sa receptami: Pohánkové menu, ktoré musíte ochutnať!

Kokosová múka

Kokosová múka patrí k obľúbeným bezlepkovým múkam, pretože je bohatá na vlákninu a proteíny. Teda výborne zasýti, udržuje stabilnú hladinu krvného cukru, pomáha budovať svalovú hmotu – je skvelá súčasť redukčného režimu. Získava sa z kokosových orechov tak, že ich dužina sa vysuší a po vylisovaní kokosového oleja sa dužina zbavená tuku pomelie.

Amarantová múka

Amarantová múka sa získava zomletím amarantového zrna. V amarante tvoria takmer 20 % obsahu bielkoviny, ktoré majú vysokú biologickú hodnotu. Nechýba ani vláknina a prospešné nenasýtené mastné kyseliny v podobe omega-6 a omega-3 tukov. Amarant je zaujímavý aj obsahom viacerých antioxidantov. Z vitamínov sú zastúpené hlavne tie zo skupiny B. Okrem toho je amarant skvelým zdrojom mangánu, železa, horčíka, fosforu, medi i zinku.

Kukuričná múka

Patrí k tradičným bezlepkovým múkam a zhotovuje sa zomletím kukuričným zrniek. Obsahuje vlákninu, bielkoviny, prospešné tuky, vitamíny zo skupiny B, viaceré minerály a stopové prvky. Slušne sú zastúpené fosfor, horčík, železo, zinok, selén, meď i mangán.

Už ste ju niekedy držali? Ryžová diéta

Ryžová múka

Prednosťou ryžovej múky je ľahká stráviteľnosť. Z nutričného hľadiska je vždy lepšie siahnuť po celozrnnej ryžovej múke, pretože obsahuje množstvo vitamínov skupiny B, vlákniny i horčíka.

Ciroková múka

V cirokovej múke, ktorá sa v USA nazýva aj pšenica celiatikov, je bohato zastúpená vláknina (hlavne nerozpustná), bielkoviny a tiež vitamíny skupiny B, viaceré minerály a stopové prvky, ako napríklad železo.

Cícerová múka

Cícer si opäť našiel cestu na náš stôl. Táto strukovina je bohatá na bielkoviny s vysokým zastúpením aminokyseliny lyzín, komplexné sacharidy a vlákninu. Čo sa týka zastúpenia živín, nechýbajú v nej vitamíny skupiny B, horčík, draslík a železo.

Gaštanová múka

Pre túto múku s typickou zemitou chuťou je príznačný vysoký obsah vlákniny, ktorá má výbornú sýtiacu schopnosť a udržuje v správnom chode tráviaci aparát. Pozitívom je obsah vitamínov skupiny B a kyseliny listovej.

Komentáre