Poradňa zdravej výživy

Poradňa zdravej výživy
22 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa výživy a zdravého životného štýlu odpovedá Ing.Michaela Korpášová, ktorá pracuje ako výživová špecialistka vo firme nutriadapt.sk

  • Čo robím zle?

    , Autor: odstránený používateľ

    Dobrý deň,
    Od januára som sa pustila do chudnutia. Mám 36 rokov, 170 cm a 76 kg. Mojou slabosťou boli sladkosti a že som sa nehýbala. Zacala som cvičiť posilňovacie cviky 3- krát za týždeň a k tomu som som robila 3-krát za týždeň aspoň 30 min kardio. Vysadila som sladkosti (možno tak raz za týždeň som zhrešila jedným keksíkom), vyprážané jedla nejedávam. Výsledok- plus 2 kilá po troch mesiacoch snahy. Tak som usúdila, že je to posilňovaním, nakoľko svaly sú ťažšie ako tuk (miernu zmenu na postave som videla). Od marca cvičím 4-krát za týždeň doma na eliptickom trenažéri (30 až 60 min) a raz za týždeň jogu, každý deň sa snažím mať 10 000 krokov. Nejedavam mastné, vyprážané jedla, od sladkosti sa tiež držím ďaleko. Váha sa od marca nezmenila. Som stále na tom istom- veľmi ma to demotivuje. Čo mi poradíte? Za odpoved a radu Vám vopred dakujem.

    Odpovedá:

    Dobrý deň prajem. Veľmi ťažko sa to hodnotí takto na diaľku, bez poznania množstva aktívnej svalovej hmoty, bez poznania detailného jedálnička až nemožné. Ale skúsim odpovedať aspoň všeobecne. Odporúčam Vám ale zájsť za odborníkom na výživu, pretože toto všetko on zistí a presne Vám poradí, čo konkrétne robiť v oblasti stravovania, pitného režimu aj pohybu.

    Áno, pri zmene jedálnička, ktorú uvádzate a zavedení pohybovej aktivity došlo k prestavbe organizmu. Je pravdepodobné, že sa znížil podiel tuku a zvýšil podiel aktívnej svalovej hmoty, vody. To všetko ide na začiatku vo väčšine prípadov rýchlejšie, čo bol i u Vás. Preto je, ako píšete, dôležité zaoberať sa chudnutím na obvodoch tela, číslo na váhe nie je tak smerodajné.

    V tele ste vykonala zmeny, telo pekne zareagovalo. Avšak aj pri chudnutí treba robiť zmeny "prekvapiť" organizmus. Preto klientom radím, aby pravidelne navštevovali poradne. Je dôležité reagovať na signály organizmu, keď nechudne, treba niečo nové urobiť. Možno Vám pomôže zmena pohybu, možno treba dávať pozor na tepovú frekvenciu, ktorá nie je ideálna, možno treba upraviť jedálniček - môžu Vám chýbať niektoré živiny, treba mať dostatok sacharidov, tukov i bielkovín, aby telo chudlo. Príčinou môže byť nedostatok energie a telo nechudne ďalej, pretože stráda. Taktiež môže byť príčinou nedostatočná regenerácia.