PURE BAR FORM. Cvičenie, zamerané na problémové ženské partie.

PURE BAR FORM. Cvičenie, zamerané na problémové ženské partie.

23.2.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Diana Mašlejová foto: iStock.com

Pôvabne znejúci názov cvičenia Pure Bar Form v sebe ukrýva jeho samotnú podstatu.

Filozofia vychádza sčasti z baletu, pričom niektoré prvky sa cvičia pri tyči, čo vystihuje slovo ,,bar". Slovom ,,pure" sa zase snaží poukázať na čistotu a jednotnú líniu prevedenia prvkov a form znamená v preklade formovanie a iba dopĺňa celkový cieľ cvičenia.

Čo je Pure Bar Form?

Mnohí sa s cvičením Pure Bar Form ste sa ešte nestretli. Nemusíte mať preto pocit, že ste športoví nevzdelanci – toto cvičenie vo svete fitnes ukazuje, aké zázraky dokáže urobiť spojenie baletu a posilňovania.

Vo svete už existuje viac ako 300 špecializovaných centier, kde sa Pure Bar trénuje. Za všetkým stojí zakladateľka Carrie Rezabek, známa tanečníčka, choreografka a fitnes predcvičovateľka. Keď Carrie otvorila v roku 2001 svoje prvé štúdio v Birminghame, nemala žiadnu počiatočnú klientelu, zamestnancov, dokonca ani kúpeľňu.

Ale, ako to už pri kvalitných a výnimočných projektoch býva, ľudia boli okamžite ohromení. Výsledky, ktoré Pure Bar prinieslo, sa stali dôvodom, prečo k nej chodilo čoraz viac spokojných klientov. Okrem vytvarovania tela, Pure Bar Form chráni vašu telesnú stránku pred opotrebovaním a športovými úrazmi.

Slovenská inštruktorka Dianka Horváthová prezradila, že „cvičenie Pure Bar Form je vymyslené hlavne pre ženy a zameriava sa na problémové ženské partie ako zadok, bruško, boky, stehná a paže. Je zostavené tak, aby svalstvo nerástlo do objemu, ale aby svaly boli pevnejšie a pôsobili štíhlejšie, čo zabezpečujeme strečingom každej partie po jej docvičení.“

Mohlo by vás zaujímať: Viete, čo vznikne keď sa spojí pilates a box? PILOXING.

Štíhle stehná, zadok a paže, s využitím základných baletných prvkov

V praxi je teda koncept cvičenia troška iný ako klasické skupinové formy, na ktoré sme boli doposiaľ zvyknutí. Zatiaľ čo v crossfite, core a iných „akčných“ modeloch sa ide naplno celú hodinu a strečing má svoje miesto na začiatku a na konci hodiny, v Pure Bar Form sa svalstvo naťahuje po docvičení konkrétnej partie. Podobný princíp ste už mohli zakúsiť v Pilatese a jeho výsledkom je krásne štíhle vytvarovanie tela.

Keď už sme pri tom Pilatese, aj samotná inštruktorka vraví, že „cvičenie je spojením cvikov z Pilatesu a kalanetiky, ktoré sa cvičia v rytme dynamickej hudby za pomoci cvičebných pomôcok ako overball, činky, gumový expander a pilatesový kruh.

Základom cvičenia a jeho filozofiou je využívať baletnú tyč a izometrické pohyby do dynamickej hudby, pričom sa snažíme sústrediť najmä na problematické ženské časti, ako je panvové dno, stehná, zadok a paže, s využitím základných baletných prvkov. Upriamujeme pozornosť na správne držanie pozícií a techniku dýchania.“

Pure Bar Form vybralo to najúčinnejšie aj z bodyworku. Posilňovacie cviky, ktoré sú upravené do zdravej sofistikovanej formy sa na hodine Pure Bar Form cvičia v stoji, na podložke, alebo pri baletnej tyči. Samotná baletná tyč je skutočne veľkým lákadlom pre klientov a užijete si pri nej nielen námahu, ale aj zábavu. Okrem využitia vlastnej hmotnosti budete pracovať aj s rôznymi pomôckami, čím sa cvičenie stáva veľmi kreatívnym a rôznorodým.  

Čítajte tiež: Hot joga: Vypotíte toxíny, tuk i zlú náladu!

Štíhlejšia a krajšia s Pure Bar Form tam, kde treba

„Cvičenie je zamerané hlavne na problémové ženské partie a je zostavené tak, aby svalstvo nerástlo takpovediac do objemu, ale aby sa spevňovali najmä dlhé svalové vlákna, čím sval pôsobí štíhlejšie, a nie mohutnejšie. Využívaním pilatesových cvikov posilňujeme aj vnútorné svalstvo, čo je pre stavbu a držanie tela veľmi dôležité,“ vraví Diana Horváthová.

Podobne ako pri spomínanom Pilatese, balete, či kalanetike, vychádza pohyb z centra tela, ktoré sa označuje pod názvom core, a teda jadro, alebo powerhouse – centrum sily.

Týmto termínom sa myslí najmä svalstvo brucha, panvy a sedacej časti, ktoré má byť pevné, držať celé telo a ovplyvniť výkon cviku. Bez správneho držania tela to ale jednoducho nepôjde. Pri Pure Bar Form je (okrem vykonávaných cvikov), chrbát rovný a telo vzpriamené. Dámy sa naučia neprehýbať driek, ale narovnať krížovú časť do línie, čím sa po čase zbavia neželených bolestí dolnej časti chrbtice.

Posilnenie svalstva panvového dna a chrbta bude mať taktiež výrazný pozitívny efekt. Správny sed aj pri sedavom zamestnaní nebude takou záťažou. Okrem rovného chrbta sa Pure Bar Form zameriava pri držaní tela aj na zatiahnuté ramená nadol a držanie krku a vyťahovanie temena hlavy nahor, čím sa figúra predĺži a chrbát narovná. 

Mohlo by vás zaujímať: Tipy pre vás, ako si obľúbiť cvičenie.

 

Komentáre