Týždenný CROSSFIT home program pre nadšencov crossfitu

Redakcia | 12. Jan 2017
Týždenný CROSSFIT home program pre nadšencov crossfitu

Metóda crossfit nie je určená len do tréningových hál, ale uznáva aj domáce cvičenie.

Ako pri každom systéme, aj tu platí, že pokiaľ nemáte s individuálnym cvičením skúsenosti a chýbajú vám informácie o správnom držaní tela, mali by ste sa najprv poradiť s certifikovaným trénerom.

Čítajte tiež: Dokonalé telo s Crossfit

Pokiaľ však chcete skúsiť crossfit takpovediac sami za seba, istý tréner M. Ashcroft vyvinul špeciálnu formu aj pre individualistov. Stačí dodržiavať pár zásad.

 

  • Počas celého cvičenia vydychovať pri aktivite a nadychovať sa pri návrate do pôvodnej pozície
  • spevniť brušné svalstvo, čím sa zamedzí zaťažovaniu krížovej oblasti
  • pred a po cvičení nezabudnúť na dôkladný strečing

Týždenný crossfit home program:

1. deň:  3 opakovania (10-krát klik-drepy, 20 drepov, 30 ľah-sedov)

2. deň: 8 opakovaní v intervaloch 20 sekúnd cvičenia, 10 sekúnd oddych (kliky, sed-ľah, drepy)

3. deň: 5 opakovaní (10 výskokov z drepu, 15 brušákov)

4. deň: odpočinok v podobe relaxačného polhodinového behu

5. deň: 2 opakovania (rýchly beh na 400 metrov, 25 výpadov vpred na ľavú, 25 výpadov vpred na pravú nohu)

6. deň: 100 klikov

7. deň: 4 opakovania (15 klik-drepov, 25 drepov, 25 sed-ľahov)

Program crossfit je pomerne náročným typom cvičenia, takže pri intenzívnych tréningoch sa oplatí zmeniť aj svoju životosprávu. Crossfit totiž nie len o fyzickej záťaži, crossfit je životný štýl, ktorého cieľom je byť fit, uvoľniť psychické napätie a zlepšiť svoje zdravie. Preto tréneri odporúčajú prejsť popri tréningoch na ľahšiu, vyváženú stravu.

Skúste: Pečený kurací hrniec so sladkými zemiakmi

Pred cvičením nie je dobré veľa konzumovať, ani vypiť priveľa tekutiny, aby ste zbytočne nepreťažovali svoje telo. A nezabudnite si so sebou zobrať aj dobrú náladu, chuť pracovať na sebe a deliť sa o svoje výsledky aj s ostatnými.

Odmenou vám bude nielen krásna postava, ale aj lepšia imunita, viac energie a v neposlednom rade nový okruh známych.

Takže, rozlúčme sa „crossfiťácky“:
„Buď pripravený na všetko a prekonávaj svoje možnosti!“

Mohlo by vás zaujímať:
Kettlebell na všetko a pre všetkých
Patria činky ženám do rúk?
4x tréning pre krásny zadok a nohy z pohodlia domova

Využite špeciálnu akciu a objednajte si predplatné!