Hurmi kaki na chudnutie? To by vám nenapadlo, však?

Hurmi kaki na chudnutie? To by vám nenapadlo, však?

4.10.2017 v kategórii Chudnutie, autor Diana Mašlejová, foto: istockphoto.com

Kaki alebo aj Tomel japonský je ovocie výraznej oranžovej farby, ktoré na prvý pohľad pripomína skôr zeleninu ako ovocie. To je však len klam, pretože kaki má užasne sladkú chuť. Ako súvisí konzumácia hurmi kaki s chudnutím?

Niečo medzi broskyňou a nektárinkou, tekvicou a mrkvou. Skrátka, kaki je jedinečné. V Ázii sa kaki suší, v našich končinách ho odporúčame jesť najmä čerstvé. Môžete ho konzumovať podobne, ako jablko po ošúpaní šupky, alebo rozkrojiť a vyjedať ako kiwi.

Sladká, zdravá exotika: PITAHAYA: ochutnajte dračí plod

Vďaka vysokému podielu vody kaki zasýti a kvôli jednoduchým sacharidom rýchlo dodá potrebnú energiu. Organizmu bude plod prospešný aj vďaka vysokému podielu vlákniny a minerálnych látok. Kaki jedzte mäkké a pokiaľ sa vám do rúk dostane tvrdší plod, nechajte ho dozrieť pri izbovej teplote asi 2 týždne.

Iná exotika: KARAMBOLA a MARAKUJA. Predstavujeme vám ďalšiu exotickú pochúťku

Hurmi kaki na chudnutie?

Hurmi kaki je vynikajúcim spoločníkom pri redukcii hmotnosti, nakoľko neobsahuje skoro žiadne tuky. Zaujímavý je aj podiel vlákniny, ktorý je dokonca vyšší ako u jabĺk. Vláknina je nenahraditeľným štartérom správneho metabolizmu a dobrého trávenia – o zdraví čriev nehovoriac. 

Hurmi kaki je tiež veľmi výborným zdrojom minerálov a vitamínov a dokonca podporuje spaľovanie tukov. V porovnaní s jablkami obsahuje dvojnásobné množstvo horčíka, železa, jódu, fosforu, draslíka, medi, či mangánu. Horčík sa v zimnom období bude hodiť.

Mohlo by vás zaujímať: Ako merať svoje zdravie, estetiku a vitalitu? Zodpovedzte si týchto 5 otázok.

Okrem svalstva a nervov podporuje kvalitný spánok, ale aj celkové uvoľnenie organizmu od stresov. Jedinečné je aj vysoké množstvo vápnika, a to až 37 miligramov na 100 gramov. Zdravé kosti, zuby, pevná stavba tela – vápnik je pre telo jednoducho nevyhnutný a podľa štatistík ho do tela neprijímame toľko, ako by sme potrebovali.

Rovnako zanedbávame aj prísun železa, ktorý sa stará o okysličovanie krvi aj svalstva a aktivuje tvorbu červených krviniek. Pri jeho nedostatku vzniká anémia prejavujúca sa aj únavou, malátnosťou, či bolesťami hlavy.

Čítajte tiež: Táto exotika podporí vaše trávenie a zvýši obranyschopnosť organizmu 

Komentáre