6 rád pre dobré trávenie

. Aby vaše črevá dostali opäť zelenú a vy ste mohli s chuťou skočiť do nového týždňa, môžete staviť na nasledujúcich 6 tipov.
9.3.2019 v kategórii Wellness, autor Iveta Škrabáková, foto: istockphoto.com

Doprajete si cez víkend aj to, čo zvyčajne nie? Niekedy víkendové maškrtenie môže so sebou priniesť problémy s trávením. Aby vaše črevá dostali opäť zelenú a vy ste mohli s chuťou skočiť do nového týždňa, môžete staviť na nasledujúcich 6 tipov.

1. Prebuďte svoje trávenie citrónovou šťavou

Navyknite si hneď ráno po zobudení naštartovať svoje trávenie. Skôr, než si doprajete raňajky, vypite trochu citrónovej šťavy alebo jablčného octu zriedeného s vodou. Toto šikovné opatrenie môžete využiť aj pred ďalším väčším jedlom, prípadne si pred obedom či večerou urobte šalát s olejom a citrónovou šťavou.

2. Potravu dobre rozžujte

Uľahčíte tým prácu vášmu tráviacemu traktu, ktorý nebude mať toľko „starostí“ s rozkladaním skonzumovanej potravy. Jedzte pomalšie a dajte si záležať, aby ste každé sústo starostlivo prežuli.

3. Vsaďte na surovú stravu a veľa zeleniny

Naše črevá majú surovú stravu radi, veľa ovocia a zeleniny, celozrnné produkty, ale napríklad aj zemiaky. Samozrejme, nezabudnite veľa piť, pretože aj správny pitný režim sa podieľa na dobrom trávení.

4. Kamaráťte sa so športom

Športovaním zrýchlite pohyb čriev a tým aj trávenie prijatej stravy. Jedlo sa zbytočne nikde nezdržuje a tráviace procesy fungujú ako hodinky.

5. Jedzte menej

Ak chcete potešiť svoje trávenie, proste jedzte menej potravy. Eliminujete tak možný pocit nevoľnosti a plnosti v oblasti brucha.

6. Sústreďte sa na to, čo jete

Každé sústo si starostlivo vychutnajte, obmedzte rušivé vplyvy (čítanie, hranie sa s mobilom) počas konzumácie jedla, umožní vám to plnú sústredenosť na obsah vo vašom tanieri. To, okrem iného, s veľkou pravdepodobnosťou spôsobí aj to, že zjete menej – uľahčíte procesy trávenia.