Poradňa zdravej výživy

Pridať otázku
Michaela Korpášová Ing.

Poradňa zdravej výživy

 

Na vaše otázky týkajúce sa výživy a zdravého životného štýlu odpovedá Ing.Michaela Korpášová, ktorá pracuje ako výživová špecialistka vo Svete zdravia.

 

 

  • Chudnutie

    , Autor: Anna

    Dobrý deň,chcela by som sa opýtať,ako znova naštartovať chudnutie? Chudnem už od augusta 2017 a schudla som už 16 kg,ale teraz v poslednej dobe som sa zastavila na váhe 84 kg a nie a nie ísť ešte nižšie.Zdravo sa stravujem,nejem sladké ani vyprážané,pijem veľa vody a jem veľa vlákniny.Na raňajky si dávam kokteil od Herbalife a celkom v pohode ma to zasýti,že necítim až taký vlčí hlad a vydržím až do obeda.Prácu mám náročnú takže pohybu mám celkom dosť.Chcela by som ešte tie 4 kilá dať dole,ale neviem či sa mi to podarí.

    Odpovedá: Michaela Korpášová Ing.

    Dobrý deň prajem, nepoznám Vaše aktuálne zloženie tela a teda podiel aktívnej svalovej hmoty a tukovej hmoty, taktiež Váš jedálniček (aspoň vzorový), preto sa ťažko hodnotí či a kde robíte chybu.

    Dôležité je zachovať pestrosť stravy a taktiež pravidlo, aby nebol vyšší príjem ako výdaj. Vaša stagnácia na váhe môže byť spôsobená vyrovnávaním sa organizmu s obdobím chudnutia, novými podielmi svalov a tuku a samotnou fixáciou. Schudnúť 16 kg za 7 mesiacov je tak akurát (rátam obdobie od augusta 2017 do februára 2018) a nemyslím si, že by Vám to šlo pomaly.

    Niekedy je nutné trošku pozmeniť jedálniček alebo pridať pohybovú aktivitu. Pracujete v práci, ktorá je náročná na fyzickú kondíciu, ako píšete. Vaše telo je však už na takúto aktivitu „zvyknuté“ a preto preň nepredstavuje žiadnu aktivitu navyše. Môžete skúsiť pridať cvičenie a sama uvidíte. Môže ísť o pokojnejšie cviky či prechádzky rýchlejším tempom alebo kľudne niečo 20 minút rýchlejšie – kardio :) Cvičiť sa dá aj doma, napr. aj podľa internetových videí a nebudete obmedzená kedy a kde.

    Pokiaľ cvičiť nechcete, pretože nestíhate, chodíte unavená z práce a pod., skúste urobiť zmenu v stravovaní. Máte ráno kokteil, môžete skúsiť iné raňajky, poprípade si pridajte desiatu. Možno táto zmena bude vítaná. Kľudne si doplňte ovocie, poprípade komplexné sacharidy v podobe vločiek, či zvoľte pre zmenu chlebík s nátierkou, kvalitnou šunkou,.. a zeleninou. Možností je veľa. Aj pri fyzicky náročnej práci musíte myslieť na dostatočný energetický príjem a preto treba podľa toho náležite jesť.

    Takže ja by som sa nebála pridať si doobeda do stravy jedno jedlo, poprípade zameniť ho za kokteil. Ak máte pocit, že jete málo ovocia a zeleniny, kľudne si dajte doobeda napr. ovocno-zeleninové smothie.
    Neviem ako vyzerá ani olovrant a večera, možno aj tam by Vám pomohla zmena. Dodržujte hlavne zásadu, že na večeru si dáte najmä bielkoviny doplnené zeleninou a malú porciu sacharidov, prípade žiadne sacharidy.

    Môžete skúsiť (teraz na jar je na to ideálne obdobie) detoxikáciu. Tá Vám môže pomôcť „nakopnúť“ chudnutie, ale hlavne ide o zbavenie sa toxických látok, ktoré sa tvoria i pri chudnutí a preto veľmi odporúčam každému pri chudnutí detoxikáciu! Upratovať je dôležité, aj organizmus.