Týždenný CROSSFIT home program pre nadšencov crossfitu

Týždenný CROSSFIT home program pre nadšencov crossfitu

12.1.2017 v kategórii Cvičenie a športy foto: iStock.com

Metóda crossfit nie je určená len do tréningových hál, ale uznáva aj domáce cvičenie.

Ako pri každom systéme, aj tu platí, že pokiaľ nemáte s individuálnym cvičením skúsenosti a chýbajú vám informácie o správnom držaní tela, mali by ste sa najprv poradiť s certifikovaným trénerom.

Čítajte tiež: Dokonalé telo s Crossfit

Pokiaľ však chcete skúsiť crossfit takpovediac sami za seba, istý tréner M. Ashcroft vyvinul špeciálnu formu aj pre individualistov. Stačí dodržiavať pár zásad.

 

  • Počas celého cvičenia vydychovať pri aktivite a nadychovať sa pri návrate do pôvodnej pozície
  • spevniť brušné svalstvo, čím sa zamedzí zaťažovaniu krížovej oblasti
  • pred a po cvičení nezabudnúť na dôkladný strečing

Týždenný crossfit home program:

1. deň:  3 opakovania (10-krát klik-drepy, 20 drepov, 30 ľah-sedov)

2. deň: 8 opakovaní v intervaloch 20 sekúnd cvičenia, 10 sekúnd oddych (kliky, sed-ľah, drepy)

3. deň: 5 opakovaní (10 výskokov z drepu, 15 brušákov)

4. deň: odpočinok v podobe relaxačného polhodinového behu

5. deň: 2 opakovania (rýchly beh na 400 metrov, 25 výpadov vpred na ľavú, 25 výpadov vpred na pravú nohu)

6. deň: 100 klikov

7. deň: 4 opakovania (15 klik-drepov, 25 drepov, 25 sed-ľahov)

Program crossfit je pomerne náročným typom cvičenia, takže pri intenzívnych tréningoch sa oplatí zmeniť aj svoju životosprávu. Crossfit totiž nie len o fyzickej záťaži, crossfit je životný štýl, ktorého cieľom je byť fit, uvoľniť psychické napätie a zlepšiť svoje zdravie. Preto tréneri odporúčajú prejsť popri tréningoch na ľahšiu, vyváženú stravu.

Skúste: Pečený kurací hrniec so sladkými zemiakmi

Pred cvičením nie je dobré veľa konzumovať, ani vypiť priveľa tekutiny, aby ste zbytočne nepreťažovali svoje telo. A nezabudnite si so sebou zobrať aj dobrú náladu, chuť pracovať na sebe a deliť sa o svoje výsledky aj s ostatnými.

Odmenou vám bude nielen krásna postava, ale aj lepšia imunita, viac energie a v neposlednom rade nový okruh známych.

Takže, rozlúčme sa „crossfiťácky“:
„Buď pripravený na všetko a prekonávaj svoje možnosti!“

Mohlo by vás zaujímať:
Kettlebell na všetko a pre všetkých
Patria činky ženám do rúk?
4x tréning pre krásny zadok a nohy z pohodlia domova

Využite špeciálnu akciu a objednajte si predplatné!

Komentáre