Celulitída na bruchu? Viete, čo pomôže?

Celulitída na bruchu? Viete, čo pomôže?

14.4.2017 v kategórii Chudnutie, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Celulitída, čiže nevábne vyzerajúca pomarančová koža, sa netýka iba zadočku a zadnej strany stehien, ale často sa „usadí“ práve na bruchu.

Pri jej eliminovaní vám okrem dodržiavania pitného režimu pomôže voliť voľnejšie oblečenie, ktoré nezabráni prúdeniu krvi a zbytočne nesťahuje.

Na domácu pomoc vyskúšajte aj kávovú masáž.

Ako na to?

  • zmiešajte váš obľúbený telový krém s troma lyžicami mletej káv
  • zmesou krúživými pohybmi jemne masírujte brušnú časť
  • po troch minútach zbytok opláchnite

Rovnako ako kofeín, aj rozmarín a fenikel rozprúdia prúdenie lymfy a napomôžu krajšej pokožke na brušku.

Ako na to?

  • Na masáž rozmiešajte v menšom pohári kvalitného olivového oleja dve kávové lyžičky esenciálneho oleja z rozmarínu, či feniklu.
  • Zmesou tri minúty jemne pomasírujte bruško.
  • Na dodanie živín a hydratáciu môžete do zmesi pridať aj acidofilný jogurt, či jemný krémový tvaroh. Výsledkom bude krajšia, pevnejšia a najmä hebkejšia pokožka.
Čítajte tiež: S čokoládou proti celulitíde? Tomu by ste neverili.

Bez cvičenia tá celulitída dole jednoducho nepôjde

Strava, správne držanie tela, efektívne dýchanie – to všetko je pre krásne bruško mimoriadne dôležité, ale bez fyzickej aktivity trvalé výsledky skrátka nedosiahnete.

Aký typ cvičenia je najvhodnejší?

Pokiaľ ste sa rozhodli nadobro sa zbaviť neželaných tukových pneumatík, aspoň dvakrát do týždňa zaraďte do programu aeróbny pohyb. Vynikajúcim prostriedkom na zoštíhlenie bruška je napríklad beh, tanec, aerobik, skákanie cez švihadlo, spinning, či brušný tanec.

Aby ste celkovo posilnili hlboký stabilizačný systém, aspoň raz v týždni sa vyberte na udržiavací tréning. Joga, Pilates, cvičenie na zdravý chrbát vás udržia fit.

Prečítajte si:
Vyrysovaná postava a pevné svalstvo vďaka Pilatesu
Schudnem vďaka joge?

Uvedomte si, že skupina brušného svalstva vytvára akýsi korzet, ktorý ovplyvňuje držanie celého tela a tým aj zdravie a funkčnosť chrbtice. Vnútorné brušné svaly a svalstvo panvového dna vám pomôžu posilniť nestabilné plošiny, čiže cvičenie na bosu alebo fitloptách.

NÁŠ TIP:

Ležatá osmička

Ľahnite si na chrbát, ruky položte popri tele, driekovú časť zatiahnite pevne do podložky, mierne podsaďte bradu. Obe vystreté nohy dvihnite hore, spojte a s výdychom kreslite ležatú osmičku raz do jedného, potom do druhého smeru.
Cvik zopakujte 8-krát.

Zatláčanie

Brušné svalstvo komplexne posilní aj pomyselné zatláčanie. V sede sa oprite dozadu na lakte, hlavu nezakláňajte a obe nohy pritiahnite k telu. Päty sú položené na zemi. S výdychom obe nohy zdvihnite a vystrite pred seba, pozíciu chodidiel zmeňte na flex, zapnite svalstvo a zatlačte nohami pred sebou. S nádychom nohy opäť položte na podložku.
Zopakujte 15-krát.

Mohlo by vás zaujímať:
Skracovačky 5-krát inak alebo ako správne cvičiť brušáky

Komentáre