Regenerácia – kľúčový moment vášho tréningového úspechu!

Regenerácia – kľúčový moment vášho tréningového úspechu!
5.10.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Prvé minúty a hodiny po tréningu vaše svaly odpočívajú od práce, ktorú odviedli. Energia, ktorú ste spotrebovali sa musí obnoviť a poškodenie, ktoré nastalo, sa musí opraviť, aby ste boli schopní čo najlepšieho výkonu, znovu pri ďalšom tréningu.

Niektoré poškodenia sú vlastne nevyhnutné, nakoľko tým dávajú podnet k oprave a rastu, pričom oprava a rast vo výsledku prispievajú k rozvoju sily. Niektoré poškodenia sú však negatívne a musia byť minimalizované.

Mohlo by vás zaujímať:  ŠVIHADLO a VY! Kardio tréning versus posilňovanie s vlastnou hmotnosťou

Preto zaistenie správnych živín v správnom množstve a v správny čas, dokáže minimalizovať poškodenia a včas obnoviť zásoby energie, ktorá je potrebná pre ďalšiu tréningovú aktivitu alebo súťaž.

Kedy nastáva kľúčový moment? 

Enzýmy a hormóny, ktoré pomáhajú dopravovať živiny do svalov sú najviac aktívne bezprostredne po cvičení. Dodanie vhodných živín v tento kľúčový čas, naštartuje proces regenerácie.

Kvôli obmedzeným tráviacim limitom, či obmedzeniam sa musia niektoré živiny, napr. proteíny prijímať pribežne a nie iba bezprostredne po tréningu, ako si mnohí myslia. Dodávanie bielkovín priebežne počas dňa je pre telo strategicky omnoho lepšie, ako ich príjem vo veľkom množstve v jednom pokrme. A naviac, určitý čas vyžaduje obnova energetických zásob sacharidov a náhrada stratených tekutín.

Čítajte tiež: Nekupujte si presladené cereálie ani musli tyčinky. Stavte na domácu výrobu!

Doplnenie paliva, ktoré bolo spálené, a dodanie živín svalom zabezpečí to, že vaše telo opraví poškodené svalové vlákna a obnoví energetické rezervy. Pokiaľ denne tvrdo trénujete, kvalitná výživa je životne dôležitá, aby boli svaly dobre zásobené energiou.

Väčšina ľudí považuje za regeneráciu dobu bezprostredne po tréningu, čo je z časti pravda ale to, koľko jej venujete v nasledujúcich intervaloch behom 24 hodín, nakoniec určí vašu opätovnú fyzickú pripravenosť na tréning či súťaž.

8x po-tréningové maškrty iba za 150 kcal