10 potravín, ktoré pomôžu naštartovať váš metabolizmus

10 potravín, ktoré pomôžu naštartovať váš metabolizmus

12.1.2017 v kategórii Chudnutie, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Každý z nás je iný a aj metabolizmus každého z nás je nastavený inak.

ALE!

Čo môžete urobiť pre svoj metabolizmus najviac je:

  • pravidelne cvičenie
  • dostatočný spánok
  • pitný režim

Správna životospráva vám k tomu samozrejme dopomôže.

Týchto 10 potravín určite zaraďte do jedálnička

CHILLI pálivé papričky

Stúdie potrdzujú, že môžu urýchliť váš metabolizmus o 25%.

Zásluhou obsahu kapsaicínu pôsobí ako prírodná dezinfekcia. Podporuje metabolizmus, znižuje hladinu krvného cukru, stimuluje sekréciu žalúdočných šťiav; (rozpustný v alkohole a tukoch).

BROKOLICA

Ako jedna z mála potravín obsahuje chróm, ktorý reguluje hladinu glukózy v krvi, znižuje cholesterol, pomáha odbúravať tukové tkanivo a zachovávať stabilnú svalovú hmotu.

POLIEVKY

Početné štúdie potvrdzujú, že konzumácia polievok je spojená s nižším rizikom obezity. Zvyčajne je toto jedlo zaradené pred hlavnými jedlami. Autori dochádzajú k záveru, že ľudia, ktorí začnú s polievkou zjedia menej pokiaľ ide o hlavné jedlo. Konzumácia polievky vytvára zníženie chuti do jedla.

KÁVA A ZELENÝ ČAJ

Mnohé štúdie preukázali, že káva a zelený čaj urýchľujú metabolizmus, no majú mnoho ďalších zdravotných výhod: obsahujú veľké množstvo antioxidantov, pomáhajú znížiť hladinu cukru v krvi, pomáha spáliť viac tuku, a znížiť príznaky celulitídy.

Porazte oxidatívny stres! Sila afrického čaju a rias

JABLKÁ A HRUŠKY

Jablká a hrušky môžu byť veľkými spojencami, pokiaľ ide o stratu hmotnosti, a to nielen vzhľadom na ich nízky kalorický obsah, ale aj preto, že tieto dva plody môžu zvýšiť váš metabolizmus. To je tvrdenie je podporené štúdiou uskutočnenou na Štátnej univerzite v Rio de Janeiro, ktorá potvrdzuje, že ženy, ktoré jedli tri jablká alebo hrušky denne, mali väčšie straty na váhe. Dopomáha k tomu ja vysoký obsah vlákniny, ktorej prijímame v strave žalostne málo.

KORENIE

Korenie ako čierne korenie, horčičné semienka, cesnakový a zázvorový prášok môže udržať vaš metabolizmus hore. Je dokázané, že ľudia, ktorí používajú veľa korenia spália za deň viac kalórií.

CITRUSOVÉ OVOCIE

Citrusové plody, ako sú pomaranče, grepy a citróny tiež pomáhajú spaľovať tuk a udržať váš metabolizmus v chode. Okrem toho, vzhľadom na vysoký obsah vitamínu C, citrusové plody pomáhajú regulovať hladinu inzulínu.

POTRAVINY S VYSOKÝM OBSAHOM VÁPNIKA

Štúdia prevádzaní na University of Tennessee poukazuje na fakt, že ľudia, ktorí konzumujú medzi 1,200 - 1,300 miligramov vápnika denne stratia dvojnásobne viac na váhe oproti tým, čo ho majú nedostatok.

OMEGA 3

Napríklad losos. je to snáď jediný zástupca živočíšnej ríše medzi spaľovačmi. Je to spôsobené tým, že je bohatý na jód, ktorý stimuluje tvorbu hormónov štítnej žľazy, ktorá sa podieľa na regulácii látkovej výmeny

CHREN

Má výrazné detoxikačné účinky, je močopudný, čím veľmi dobre prispieva k prečisteniu organizmu, uľahčuje trávenie. Je zdrojom vitamínu C, A, vitamínov skupiny B a mnoho minerálnych látok.

ZÁZVOR

Je bohatý na vitamíny (A,C,B) a minerálne látky (vápnik, fosfor, železo, draslík, sodík a hořčík), podporuje zvýšenie telesnej teploty, krvný obeh a trávenie. Znižuje hladinu cholesterolu.

Prečítajte si tiež:
Zaostrené na ANTIOXIDANTY
Pravda o kokosovom oleji (alebo tuku ak chcete).
BRUCHO ako vytesané

Komentáre