K štíhlemu pásu a pevnému CORE správnym dýchaním

K štíhlemu pásu a pevnému CORE správnym dýchaním
16.8.2017 v kategórii Zdravie, autor redakcia FIT štýl, foto: istockphoto.com

Bránicové dýchanie pôsobí ako vnútorný opasok – CORE pri ňom ostáva pevný a stabilný a rovnaký efekt prenesie aj pre vzhľad bruška. Štíhlemu pásu a pevnému CORE správne dýchanie pomôže.

Správne bránicové a hrudníkové dýchanie vám pomôže zoštíhliť aj krivky pása. Tým, že sa počas hlbokých, okysličujúcich nádychov a výdychov aktivuje činnosť priečneho brušného svalu, po čase sa dostavia výsledky v podobe krajšej figúry.

Čítajte tiež: DÝCHANIE: ako ovplyvňuje váš výkon a dosahovanie športových cieľov?

K štíhlemu pásu a pevnému CORE správnym dýchaním

Bránicové dýchanie totiž pôsobí ako vnútorný opasok – CORE pri ňom ostáva pevný a stabilný a rovnaký efekt prenesie aj pre vzhľad bruška.

Naopak, ak si dámy v snahe o štíhly driek sťahujú pás rôznymi opaskami, gumami a pančuchami, alebo, aby ich bruško nevyzeralo vypučené, ostávajú neprirodzene stiahnuté a takmer zadržiavajú dych, robia si veľmi zlú službu.

Čítajte: Tip na tréning správneho hlbokého dýchania

Telo potom okamžite volí plytké hrudníkové dýchanie, pri ktorom vystupuje hrudník vpred a svalstvo brucha v konečnom dôsledku čoraz viac ochabuje.

A čo sa samotného športu týka, napriek prísnosti niektorých druhov cvičení, voľte namiesto stanoveného dýchania radšej prirodzené hlboké dýchanie, pričom s výdychom prichádza pohyb.

Lepšie je okysličiť telo uvoľneným dýchaním, ako sa pridusiť pri dodržiavaní prísnych pravidiel. Ak totiž budete zadržiavať dych, napríklad pri zdvíhaní činiek v dynamických drepoch, len aby ste vyhoveli štandardu vydychovať smerom nadol a nadychovať nahor, môže sa vaše telo ľahko dostať do stavu kyslíkového dlhu.

Mohlo by vás tiež zaujímať: Zbavte sa nesprávneho dýchania nosom alebo ústami.

Vyčerpanosť, únava, migréna a závraty sú potom dôsledkami takýchto pokusov. Preto sa riaďte svojím telom.

Kvalitné bránicové dýchanie a jeho predchádzajúci pravidelný nácvik vás podrží aj pri tých najťažších cvikoch omnoho viac ako nariadené, ale plytké nádychy a výdychy.

Aj takto: Chcete štíhle bruško? Tak nepodceňujte držanie tela a dýchanie!