Ako si udržať energiu počas pracovného dňa

Myslite na pohybovú aktivitu a prísun tekutín počas práce.
11.3.2019 v kategórii Wellness, autor Iveta Škrabáková, foto: istockphoto.com

Zachovanie si vyváženého životného štýlu je pre naše zdravie nesmierne dôležité. Rovnako tak ako každodenná fyzická aktivita, ktorú niekedy môže byť náročné zaradiť do programu, ak pracujete v kancelárii. Sedavé zamestnanie a pobyt na stoličke od deviatej do piatej dokáže človeka poriadne vyčerpať a nepriaznivo vplývať na zdravie.

Pýtate sa, čo teda môžete urobiť, aby ste zlepšili svoj klasický pracovný deň? Skúste sa držať týchto tipov, ktoré vám pomôžu cítiť sa zdravšími, znížia riziko potenciálnych nepriaznivých vplyvov počas pracovného týždňa a nabijú vás energiou.

1. Buďte aktívni

Skvelým tipom, ako sa nezložiť po pár hodinách na stoličke, je zaradiť pravidelnú krátku pohybovú aktivitu. Môžete sa ísť napríklad prejsť naprieč kanceláriou, či poschodím kde pracujete alebo si ísť urobiť čaj. Ak je to možné, skúste ísť na toaletu o poschodie vyššie či nižšie alebo si odbehnite ku kolegovi s informáciou, ktorú by ste mu inak poslali mailom alebo do chatu. Na prvý pohľad sa to môže javiť ako príliš malé zmeny na to, aby vám pomohli, ale určite im dajte šancu a uvidíte výsledok sami na sebe. Populárnym cieľom je dnes napríklad urobiť počas dňa 10 000 krokov. Koľko ukazuje váš mobil či hodinky?

2. Hydratujte

Voda je nad zlato. Veľa ľudí počas pracovného dňa pod návalom pracovných aktivít zabúda piť. Skúste si pripraviť na stôl fľašu s 1 L tekutín a vypiť ju než pôjdete na obed alebo najneskôr do 6 hodín od začiatku vašej pracovnej doby. Skvelým nápadom je aj pohár položený na stole, ideálne výraznej farby, aby vám „kričal“ do očí, ktorý si budete chodiť pravidelne dopĺňať do kuchyne, čím zároveň vybavíte aj pohybovú aktivitu. Ak máte problém s pamätaním si koľko ste už vypili, či spomenutím si na pitný režim, stiahnite si niektorú z aplikácií do mobilu. Dnes ich je už mnoho a intervaly pripomienok si viete krásne nastaviť. Nezabúdajte, že telo potrebuje tekutiny oveľa skôr, než sa dostaví pocit smädu.

3. Naplánujte si tréningy

Ideálnym dňom na plánovanie by mohla byť napríklad nedeľa večer. Ak zhruba viete, čo vás nasledujúci týždeň čaká, rozplánujte si svoje tréningy v diári, aplikácii, alebo kde vám to vyhovuje najviac. Najjednoduchším spôsobom, ako predísť vynechávaniu cvičenia je vykonať ho hneď ráno, aby ste počas dňa nehľadali výhovorky prečo večer neísť. Niekedy sa nám práca nakopí, a večer už nestíhame alebo sme príliš unavení. Posnažte sa ale dodržať sľub, ktorý ste dali sami sebe. Nakreslenie pomyselnej fajky v cvičebnom pláne nielen poteší vaše sebavedomie, ale cvičenie hlavne pomôže udržať lepšie zdravie a nabije vás chýbajúcou energiou.

4. Obed či drobný snack si pripravte vopred

Šťastie praje pripraveným! Rovnako aj zdravie. Ak vás hlad zastihne nepripravených, je viac ako pravdepodobné, že siahnete po niečom nezdravom. Snažte sa nosiť si obed do práce tak často, ako je to možné. Nielenže budete presne vedieť, čo jete, ale možno sa vám vďaka tomu podarí aj ušetriť nejaké to euro. Obed z domu bude isto zdravší a ľahší o množstvo dochucovadiel či konzervačných látok, ktoré by ste našli v obednom menu reštaurácii. Okrem toho, že sa vám poďakuje vaše telo a tráviaci systém, správna výživa by vám mala priniesť aj energiu potrebnú na plnohodnotný pracovný výkon.