Články

panva, bedrové kĺby, fit, zdravie, chrbtica, kosti, terapia, fyzio, fyzioterapeut, bolesť, fitastyl.sk,

V hlavnej úlohe: PANVA A BEDROVÉ KĹBY

O problémoch s bedrovými kĺbmi počúvame prevažne od starších ľudí, no bolesti môžu potrápiť kohokoľvek – aj aktívnych jedincov po úraze, či dlhodobo nesprávnej technike pri cvičení. Na panvu, ochranný priestor pre naše vnútorné orgány, nie sú kladené o nič menšie nároky a problémy s ňou môžu viesť až k zníženej pohyblivosti, či funkčným poruchám močenia a otehotnenia. Ako sa prejavujú poruchy v týchto oblastiach a čo môžeme pre seba v tomto ohľade urobiť, nám prezradila fyzioterapeutka Eva Šmahelová. Čítať viac..

štastie, ľudia, zdravie, šťastný život, ako byť šťastný, vďačnost, zásady, návod, rady, tipy, fitastyl.sk

VĎAČNOSŤ ako životný ŠTÝL

Čo je to vďačnosť? Len slovo? Slovo, pri vyslovení ktorého každý uznanlivo pokýve hlavou a pomyslí si: „Áno, súhlasím, mal by som byť v živote oveľa vďačnejší za veci, ktoré vnímam ako samozrejmé.“ Vďačnosť ja fantastický koncept, no ako presne vyzerá v našom každodennom živote? Ako sa vôbec prejavuje, keď sme vďační? Čo presne treba robiť? Keď niekto žije s vďačnosťou, v čom sa jeho život líši od ostatných? Čítať viac..

záťažové pomôcky, cvičenie, doma, na doma, cviky, závažie, fitko, fitness, fitastyl.sk, línia, crossfit, tabata, cardio, workout

Dajte si do tela so záťažovými pomôckami

Záťažové lano, vesta, či vak zrovna nie sú pomôckami, ktoré by ste si schovali doma do skrine (aj keď možné to určite je). Ide o typy, ktoré urobia z vášho tréningu skutočnú métu. Chcete výrazne formovať telo, radikálnejšie zlepšiť svoje športové výsledky a kondíciu? Rozhodne si posvieťte na záťažové doplnky k tréningu. Čítať viac..

vitamin D, slnko, zima, teplo, lúče, opaľovanie, doplnanie, zdravie, wellness, kondícia, fitastyl.sk

Má vás v moci: VITAMÍN D

Obdobie zimy je skúpe na slnečné lúče. Záhrady zívajú prázdnotou, čerstvé ovocie odtrhnuté zo stromu je len spomienkou na leto. Hoci je zima krásna a má nepochybne svoje čaro, nášmu organizmu dá často zabrať. Čítať viac..

cardio, kardio, trening, hiit, tabata, trenujeme, jumping, crossfit, šport, ženy , skupina

Dajte si DO TELA S KARDIOM!

Zatiaľ čo aeróbne cvičenia využívajú celú zásobu kyslíka, pri anaeróbnom tréningu pracujeme na kyslíkový dlh. Cieľom je čo najväčšie zaťaženie svalu, na ktoré treba vynaložiť maximálnu energiu. Tepová frekvencia smeruje k vrcholu, kardiovaskulárny systém pracuje na plné obrátky, prvé sa spaľujú cukry a až následne tuky. Chcete poriadne a kvalitne vyformovať svoje telo a výrazne zlepšiť jeho výkon a silu? Potom je tu kardio tréning práve pre vás! Čítať viac..

alpa, pr, masáž, automasáž, ako masírovať

5 druhov MASÁŽÍ, ktoré si môžete DOPRIAŤ DOMA

Masáž dokáže uvoľniť nielen svaly, ale aj myseľ. Vie zmierniť bolesť, podporiť hojenie a uľaviť od stresu. Je síce pravda, že masáž od kvalitného maséra nič nenahradí, napriek tomu je však možné využívať jej benefity aj doma - či už pri automasáži alebo pri masáži partnerskej. Čítať viac..

musli, tyčinky, zdravé, príprava, hodnoty, kalorie, zdravie, výživa,

MÜSLI TYČINKY: ktoré si vybrať?

Ovsené vločky spojené s ovocím a semienkami. Niekto by si mohol povedať, že na tom predsa nemôže byť nič zlé. Nie vždy to však platí. Takéto tyčinky môžu byť zradné vo vysokom obsahu pridaného cukru, následkom čoho sú aj často presladené či poliate tukovou polevou. Takže, čítajte zloženie! Čítať viac..

železom proti únave

Železom proti vyčerpanosti: máte ho dostatok?

Nedostatok železa spôsobuje únavu – táto jednoduchá, a pritom, žiaľ, pravdivá informácia je známa takmer každému. Horšie je to už s dodržiavaním zásad, ktoré nás vedú k jeho optimálnej hladine v krvi. Bez železa sa pritom ďaleko nepohneme, a to platí doslovne. Ľudia trpiaci chudokrvnosťou majú podstatne zhoršené športové výkony, pohybové aktivity ich stoja viac energie a počas dňa pociťujú výraznú únavu. Čítať viac..

joga, 9 odtienov jogy, typy, jogy, druhy, ako cvičiť jogu, hatha, vinyasa, fit, fitness, relax, cvičenie, doma, fitastyl.sk, ashtanga

9 odtieňov JOGY

Určite ste sa už stretli s niekým, kto pravidelne cvičí jogu. Potom ste sa chceli prihlásiť na lekciu jogy vy, prípadne ste si chceli zacvičiť doma podľa YouTube, no ani za ten svet ste si z veľkej ponuky neznámych názvov nevedeli vybrať. Poznáme hneď niekoľko typov jogy. Či už chcete fyzicky náročnejšiu alebo ľahkú, skôr relaxačnú, meditatívnu jogu, určite si vyberiete. Skôr, ako sa rozhodnete, ktorý druh cvičenia je pre vás ten pravý, vyskúšajte ich niekoľko a tiež vystriedajte viacerých lektorov. Len tak zistíte, čo je pre vás to pravé orechové. Čítať viac..

koľko krát denne treba jesť, chudnutie viac porcií, malé porcie, tip, olovrant, desiata, snack, jedlo, fit, chudnutie, diéta, zdravie, výživa

Chutné a ZDRAVÉ TIPY na DESIATU a OLOVRANT

V súčasnosti panuje veľa polemík o tom koľko krát denne by sme vlastne mali jesť, pokiaľ chceme byť zdraví a udržať si štíhlu líniu. Potreby ľudí na počet jedál sa však rôznia nielen v závislosti od metabolizmu, chutí, ale aj od denného programu a kalorického výdaja. Čítať viac..

koľko krát denne treba jesť, chudnutie viac porcií, malé porcie, tip, olovrant, desiata, snack, jedlo, fit, chudnutie, diéta, zdravie, výživa

DESIATE A OLOVRANTY – áno či nie?

Potrebujete jesť 5-krát denne a neviete, ktoré potraviny sa hodia na desiatu alebo olovrant? Vystačíte si s tromi jedlami počas dňa, ale z času na čas si musíte doplniť energiu aj mimo raňajok, obeda či večere? Inšpirujte sa tipmi na zdravé a chutné desiate a olovranty. Čítať viac..

videotréningy, dynamika, statika, domáce cvičenie, fitko, podložka, na doma, ako cvičiť doma, video, ženské cviky, cvičenie pre ženy

VIDEOTRÉNING s Dianou Hô Chí: Od dynamiky k STATIKE

Do svojich tréningov veľmi často zaraďujem kombináciu dynamického cviku so statickým. Najprv pekne rozprúdim krv, zahrejem a odrazu zastavím, s búšiacim srdcom a zrýchleným pulzom sa snažím udržať pár sekúnd jednu pozíciu, ktorou buď posilňujem alebo strečujem. A práve v tom momente sa vyvalia kropaje potu, ktoré mi stekajú po nose, dopadajú na podložku, štípu v očiach... Čítať viac..

bežec, beh, bežci, krížový tréning, fit, kardio, fitness, cvičenie, zdravie, ako behať, bicyklovanie, yoga, plavanie, joga, loptové hry, fit styl running team

Čo sú KRÍŽOVÉ TRÉNINGY pre bežcov a načo ich POTREBUJEME?

Krížový tréning je vykonávanie iného druhu športu, ako je ten náš hlavný. V našom prípade je hlavným športom beh a všetky ostatné športy by sme mali vykonávať v zmysle krížového tréningu ako doplnkový šport. Ak niekto robí triatlon, tak sú jeho hlavné športy tri: beh, bicykel a plávanie a za krížový tréning by si mal voliť znova nejaký iný druh športu. Že prečo? Pretože telo, svaly, šľachy potrebujú zmenu. Čítať viac..

Článkov: 2173