Cvičenie a športy články

Premenlivé počasie či chladnejšie dni neznamenajú, že treba dať outdoorovým aktivitám červenú. Trénovať sa dá aj za menej priaznivého počasia. Je potrebné však dodržiavať niekoľko zásad.

Koniec výhovorkám? Trénovať môžete aj za zlého počasia

V posledných dňoch sa počasie s nami pekne pohráva. Doobeda slniečko, potom sa zatiahne, spustí sa dážď alebo neskutočný vietor. A vy ste presne vtedy mali naplánované ísť behať či trénovať von, však? Máme pre vás ale skvelú správu, aj napriek „náladovému“ počasiu sa tréning vonku dá zvládnuť. Čítať viac..

Keď nastúpi svalovica, pohybovú aktivitu by ste nemali obmedzovať, pomôže vám jemný šetrný pohyb.

Boľavé svaly? Neprestávajte sa hýbať

Ak ste to s pohybovou aktivitou príliš neprehnali a bolesť svalov je zvládnuteľná, svalovica nie je váš zdravotný nepriateľ. Neskorší nástup prijateľnej bolesti svalstva je po cvičení úplne prirodzený a znamená, že vaše svaly sa stávajú silnejšími. Samozrejme však, ako pri všetkom platí, že všetkého veľa škodí a aj cvičenie má svoju mieru. Čítať viac..

Tak ako rôzne iné kardio cvičenia či aktivity, chôdza pri správnej intenzite môže napomôcť posilniť vaše srdce a zlepšiť jeho funkciu, spáliť extra kalórie, zlepšiť dýchacie funkcie, ba dokonca pozdvihnúť náladu vďaka vyplavovaniu

Spáľte zimné kilá intenzívnou prechádzkou. Koľko kalórií dokážeme reálne spáliť chôdzou?

Pýtate sa, či je možné vôbec chôdzu považovať za športovú aktivitu? Tak aby ste v tom mali jasno, áno! Aj chôdzu môžeme zaradiť medzi spôsoby, ako sa udržať fyzicky aktívnymi. Tak ako rôzne iné kardio cvičenia či aktivity, chôdza pri správnej intenzite môže napomôcť posilniť vaše srdce a zlepšiť jeho funkciu, spáliť extra kalórie, zlepšiť dýchacie funkcie, ba dokonca pozdvihnúť náladu vďaka vyplavovaniu endorfínov. Čítať viac..

VIDEO: Zacvičte si PILATES z pohodlia domova

VIDEO: Zacvičte si PILATES z pohodlia domova

Hľadáte cvičenie, kde nemusíte zdvíhať ťažké váhy, posilňovni sa vyhýbate, beh nemusíte, ale radi by ste dali do poriadku svoje kríže, posilnili svoje stuhnuté svaly aj bez náčinia? Odpoveďou pre vás je pilates. Nemusíte nikam chodiť, len pekne z pohodlia domova si zacvičiť napríklad aj túto zostavu. Čítať viac..

Zaviazať šnúrky a ide sa na to!

Zaviazať šnúrky a ide sa na to!

Krátke a účinné sú tri cvičebné zostavy, ktoré zoštíhľujú, tvarujú, spevňujú. Niekoľko cvikov vo vysokej intenzite zaútočí na vaše tukové zásoby, zocelí svaly a dodá energiu. Páľte kalórie a skočte rovno do najlepšej formy. Čítať viac..

Zacvičte si s tyčou!

Zacvičte si s tyčou!

Zvyčajne sú odložené kdesi v rohu fitnes centier a sál so skupinovým cvičením. Tí, ktorí to s nimi vedia, si tyče obľúbili pre ich komplexnosť, variabilitu a praktickosť, no a ostatní ich zvyčajne len opatrne obídu. Čítať viac..

Osí pás nemusí byť iba snom

Osí pás nemusí byť iba snom

Štíhly pás patril v minulosti k jedným z hlavných prvkov ženskosti. Dámy si ho zvykli sťahovať korzetom, čo, samozrejme, prinášalo mnohé diskomfortné pocity, nedokrvenie, závraty, problémy s trávením a iné dôsledky, ktoré už, našťastie, patria k dávnej histórii. Čítať viac..

PILATES: Vzpriamiť, spevniť, dýchať!

PILATES: Vzpriamiť, spevniť, dýchať!

Joseph Hubertus Pilates vedel, čo robí, keď zostavil pohybový systém nesúci jeho meno. Pilates je ideálnym typom cvičenia pre všetkých. Vyrovnáva svalovú nerovnováhu, pomáha zapájať a aktivovať váš core, funkčne a komplexne posilňuje a naťahuje svalstvo, zabezpečí vám zdravú kondíciu aj krásnu figúru. Čítať viac..

Článkov: 297